De ce imi place Rodna

De ce imi place Rodna? E un munte prietenos. Frumos. Extraordinar de frumos. Ajungi pe creasta si in jur vezi numai munti. Te uiti la poteca ce serpuieste usor pe creasta si te gandesti : Doamne ce ingusta e ! Oare cum o sa merg pe acolo ? Si cand ajungi pe poteca ai placuta surpriza sa constati ca poteca e suficient de lata incat sa calci fara frica, ca abrupturile ce pareau infricosatoare sunt de fapt blande si ca Rodna iti revela un peisaj atat de frumos incat sunt momente in care ramai pur si simplu pe loc admirandu-l. Imi place cafeaua bauta dimineata cand vantul adie pe creasta si soarele abia a rasarit. Imi plac stelele care la 2000 m sunt aproape, atat de aproape inca iti vine sa le culegi. Imi plac pantele ce le urci, stancile ce le treci si par dificil de trecut dar pe masura ce mergi constati ca de fapt e usor. Imi place apa rece de izvor. Eu nu prea beau apa in traseu (ceea ce nu e recomandabil de fapt !) dar seara cand ajung compensez. Si imi place apa de izvor. Rece si buna cum numai pe munte gasesti. Si imi place linistea ce ne inconjoara. Atat de liniste incat auzi zgomotul pe care il fac pasarile cand bat din aripi. Imi place sa stau seara langa un foc mic. Daca cineva stie canta imi place sa ascult. Si sa ma uit la flacari cum danseaza. Imi plac rododendronii pe care i-am gasit pe vai. Imi place Rodna. E unul din masivele mele de suflet. Imi place Ineul cum se inalta semet si strajuieste de-o parte muntele. Si cum se oglindeste in Lacul Lala. Imi place cum se vede creasta cu poteca cuminte ce serpuieste pe creasta principala in comparatie cu Valea Rapa Rea, in dreapta Ineului care e de-a dreptul fascinanta. Rapa rea am rezervat-o pentru un traseu special numai pentru turisti bine antrenati si cu echipament special caci nu e un traseu usor. Dar imaginea e spectaculoasa. As putea vorbi si scrie pagini intregi despre Rodna. Dar nu pot reda frumusetea adevarata a acestor munti. De aceea organizez turele. Pentru a va convinge singuri de ce poate oferi acest munte denumit si Fagarasul Nordului.