Ture in Muntii Calimani

Muntii Calimani se numara, si ei,  printre masivele mele favorite. Deseori ma uitam din Hasmas catre vf. Pietrosul Calimanilor care se zareste din spatele cabanei Piatra Singuratica si ma gandeam cat de frumos va fi cand voi ajunge acolo. Si nu m-au dezamagit deloc. Peisajul este deosebit, muntii sunt plini de jnepenis dar cu toate astea lasa la vedere un peisaj de vis. Tura la care m-am gandit intial este de creasta. Descrierea geografica o gasiti aici.

Calimanii sunt munti prietenosi. Pe Vf. Ratitis este statie meteo. Ne putem caza la statia meteo si de acolo sa face cateva ture extrem de frumoase. Dar asta voi detalia intr-o postare viitoare. Momentan va prezint pe scurt tura de creasta la care m-am gandit.

Pentru Calimani ghidul este foarte important. Actualmente hartile existente pentru muntii Calimani nu mai coincid cu realitatea decat in proportie foarte mica.Varianta pe care v-o propun este una sigura. Exista o singura portiune mai dificila de jnepenis. Marcajul insa este rar si trebuie sa sti sa te orientezi foarte bine.

Prima zi: Transport pana in Stanceni – si urcare din Stanceni pe valea Zebracului pana in Poiana Zebracului – cazare la cort

A doua zi: Poiana Zebrac –  Statia meteo Raititis – cazare la statia meteo.

A treia zi: Statia meteo vf. Ratitis – Vf.Negoiul Unguresc – Vf. Negoiul Romanesc – Vf.Pietrosul Calimanilor – Vf. Ruscii – Curmatura Tihului – cazare la cort.

A patra zi: Curmatura Tihului – Vf. Bistricioru – Lacul Colibita – cazare la cort/pensiune.

A cincea zi: transport Colibita – Bucuresti.

Tura este foarte frumoasa si poate fi realizata de cineva cu o conditie fizica medie. Desigur putem modifica traseele functie de vreme si de participantii la tura.

Pentru detalii contactati-ma la numarul de telefon (+4)0740532393 sau email csaki.janos@yahoo.com.

Ture in Muntii Rodnei

Turele in Muntii Rodnei sunt foarte potrivite pentru vara. Rodna e un munte extraordinar de frumos. Detalii geografice gasiti aici. Mie imi plac in mod deosebit acesti munti. Am fost acolo de mai multe ori si merg de fiecare data cu aceeasi placere. Am si un secret pentru bautorii de cafea :D. Cea mai buna cafea pe care am baut-o (sotia mea, bautoare de cafea si ea, poate confirma) se gaseste in Valea Vinului. Pentru a strabate creasta Rodnei am gandit mai multe variante.

Voi prezenta pe scurt varianta cea mai simpla (din punctul meu de vedere). Desigur traseul il putem modifica functie de conditiile meteo, numarul de participanti la tura dar si functie de componenta grupului.

Prima zi: transport plus urcare: Borsa – Statia meteo Pietrosu – cazare la cort

A doua zi: Vf Pietrosu Rodnei, Tarnita La Cruce, Saua Gargalau – cazare la cort

A treia zi: Saua Gargalau, Varful Ineu, Saua curatel – cazare in refugiu 

A patra zi: coborare in Valea Vinului, Rodna Veche si intoarcerea la Bucuresti

Rodna ne asteapta sa ne arate frumusetile ei. Este o tura de creasta la care este necesar ceva mai mult echipament si ceva antrenament. Este nevoie de o conditie fizica medie spre buna pentru a strabate acest traseu.

Pentru detalii contactati-ma la numarul de telefon (+4)0740532393 sau email csaki.janos@yahoo.com.