Viata mea inseamna munte

Viata mea inseamna munte. Muntele mi-e drag, cu tot ce inseamna el: carari line sau abrupte, grohotisuri, paduri, pasuni intinse, vant, soare, ploaie….Daca stai mult timp in natura inveti multe.De la pasari, de la copaci, de la nori….Suna putin siropos dar e adevarat. Ce e mai important e ca muntele iti poate servi multe lectii de viata. De viata adevarata. Muntele te primeste la el sau nu. Daca il respecti, te respecta. Daca nu il respecti, te tranteste. Si asta poate fi fatal. Te poate tranti usor sau te poate tranti o singura data…si atat.

Am 3 copii. Primii doi i-am crescut la munte si pe munte. Am acum un copil mic. Imi doresc sa il invat si pe mezin cum stau lucrurile cu muntele. Si mai cred ca multi oameni ar fi mai curajosi, ar avea mai multa incredere in ei daca ar merge pe munte.

Am fost cabanier la Piatra Singuratica. Am vazut o multime de oameni. Unii chiar iubeau muntele. Ii vedeam de departe. Simteam vibratiile.

Ei bine eu vreau sa fac excursii cu familia mea. Si cu voi cei care doriti, asemeni mie, sa urcati pe munte, sa va bucurati de natura si sa faceti miscare.

Mersul pe munte e un sport care poate fi facut destul de usor. Este necesar un minim de echipament.

Pe vremea cand mi-am inceput activitatea pe postul de cabanier aveam o pereche de bocanci si pentru vara si pentru iarna…Acum lucrurile au evoluat pe piata echipamentelor sportive si am ajuns sa am cel putin trei perechi de bocanci. Dar asta nu e necesar pentru toata lumea. Usor usor pe masura ce mergi pe munte, si incepe sa iti placa, incepi sa vrei mai mult si ai nevoie poate de o geaca mai buna, de un polar sau un windstoper, de un rucsac mai performant si tot asa. Dar la inceput e nevoie de o pereche de bocanci de trei sezoane si un rucsac de 40-60l (pentru ture de 2-3-4-5 zile).

Asadar dupa ce viata m-a adus in Bucuresti am hotarat ca nu ma pot desparti de munte. Si am hotarat sa organizez excursii.Organizez excursii pentru cei care vor sa mearga pe munte, sa cunoasca locuri frumoase, pline de mister, pentru cei care vor sa faca miscare, pentru cei care vor sa vada ce tara frumoasa avem. Si ce munti frumosi avem.Voi organiza excursii in muntii care sunt mai putin batuti de romani (surprinzator de altfel). Asadar voi face excursii in Muntii Hasmas, Ceahlau, Rodnei, Calimani. De asemenea ma gandesc serios sa abordez si alte masive putin vizitate cum ar fi Harghita, Gurghiu, Suhard, Maramures.

Vom face excursii pentru oameni obisnuiti cu o conditie fizica medie.De asemenea voi organiza excursii si tabere pentru cei ce vor sa vina cu copii.Eu cred ca este important sa ii invatam pe copii tehnici simple de supravietuiere precum si ce riscuri e bine sa isi asume si ce nu si acest lucru este foarte usor pe munte.Cred in proiectul meu si sper ca voi reusi.

Voi organiza si tabere de corturi, pentru cei mai curajosi.Viata la cort e frumoasa.E placut sa dormi in natura, mai ales cand te imprietenesti cu natura.

Sa avem carari cu soare.

About turepemunte
Am fost cabanier timp de aproape 20 ani la cabana Piatra Singuratica in muntii Hasmas

Leave a comment